Jak zatroszczyć się o jelita?

Wpływ jelit na organizm człowieka

Wpływ jelit na codzienne życie

Bóle kręgosłupa w tym, np. odcinka lędźwiowego, piersiowego, szyjnego, a nawet bóle głowy, mogą wynikać z zaburzeń pracy jelit!

Z doświadczenia gabinetowego wynika, że ogólny stan zdrowia w głównej mierze wiąże się z jakością pracy układu pokarmowego. Wzdęcia, bóle brzucha, zaparcia, czy też biegunki, mają ogromny wpływ na stan zdrowia oraz zdolności regeneracyjne.

Rwa kulszowa, bóle głowy, a jelita

Popularna rwa kulszowa jest trudna do leczenia medycyną konwencjonalną. Okazuje się, że jest stosunkowo łatwiejsza do wyleczenia, kiedy w odpowiedni sposób popracujemy nad układem trawiennym. Jest to możliwe dzięki temu, że układ pokarmowy jest połączony zarówno nerwowo, mechanicznie z właściwie wszystkimi narządami w organizmie. Wzajemne korelacje tych narządów pomiędzy sobą przyczyniają się do poprawy jakości Twojego życia.

Bóle głowy, z którymi zmaga się coraz większa liczba osób można wyeliminować poprzez zmianę nawyków żywieniowych oraz pracę osteopatyczną. Dochodzi do takich sytuacji, w których pacjenci zapominają, że mieli z tym kiedykolwiek problem!

Kolejną ciekawostką, która przemawia za wartością pracy wisceralnej, to wyniki badań. Dzięki nim dowiadujemy się, iż jelita posiadają naprawdę ogromną ilość połączeń nerwowych. Ta liczba jest... zbliżoną do ilości połączeń w mózgu! Co więcej, mózg znajdujący się w czaszce, oraz “mózg” trzewny ściśle ze sobą współpracują.

Okazuje się również, że praca w rejonie jamy brzusznej, przynosi ogromne korzyści u osób zmagających się z takimi chorobami jak:

• depresja,
  • Alzheimer,
  • Parkinson,

a to wszystko poprzez stymulację wydzielania odpowiednich hormonów z jelit.

Dlaczego dieta jest tak ważna?

Nawiązując do popularnego przysłowia - “jesteś tym, co jesz”, to tak naprawdę... wszystko co jemy w określony sposób wpływa na pracę układu pokarmowego. Jeśli zarzucasz organizm cukrem, to nie będziesz czuć się dobrze. Z kolei jeśli pijesz dużo alkoholu, to będzie Cię to od środka, stopniowo niszczyć!

Niestety popularne leczenie antybiotykami jest często niepotrzebne, a wręcz nawet szkodliwe. Może prowadzić do osłabienia pracy całego organizmu. Dochodzi do tego poprzez wyjałowienie z jelit - pożytecznych bakterii. Bakterie te są niezbędne, ponieważ poprzez konkretne szczepy danej bakterii, mogą się odbywać procesy trawienia, rozkładania pokarmu oraz metabolizmu.

Mam nadzieję, że takie krótkie poruszenie bardzo obszernego tematu, pozwoli zwrócić Twoją uwagę na to co jesz i jak pracuje Twój organizm. Pamiętaj, że wszystko w Twoich rękach.

Sprawdź pozostałe wpisy

Kliknij tutaj