Rehabilitacja

Rehabilitacja - eliminacja dolegliwości bólowych

Czym jest rehabilitacja?

Rehabilitacja jest całokształtem działań podejmowanych w celu przywrócenia pacjentowi pełnej sprawności. W wielu przypadkach cel ten ogranicza się do zwiększenia komfortu, jeśli powrót do pełnej sprawności nie jest możliwy. Działania mają na celu dostarczenie bodźców – a więc w pewien sposób stymulujące określone tkanki. Ma to pobudzić je do normalnego, prawidłowego funkcjonowania.

Najpowszechniejsze są zdecydowanie przypadki rehabilitacji w okresie po dysfunkcji przebiegającej ze zmniejszeniem ruchomości stawów, a więc po skręceniach, zwichnięciach lub złamaniach, ale także w schorzeniach kręgosłupa albo specyficznych chorobach narządu ruchu, np. przy „zespole cieśni nadgarstka”. Dzięki nim można lepiej przygotować organizm do pracy w normalnych warunkach obciążenia.

Z rehabilitacji korzysta się jednak niekiedy także w innych przypadkach niż opisane powyżej. Wskazaniami do zabiegów są wszystkie schorzenia o charakterze przewlekłym, a także ostrym, o ile nie uniemożliwia to wykonania ruchu.

W gabinecie prowadzona jest rehabilitacja ortopedyczna, pourazowa i pozabiegowa. Leczenie wykorzystuje najnowszą wiedzę oraz całkowicie bezpieczne i nieinwazyjne techniki terapeutyczne. Podczas wizyty wykorzystuję elementy technik z wielu szkoleń i kursów, które w danej sytuacji pacjenta będą najbardziej odpowiednie.

Do najczęściej leczonych schorzeń zaliczamy:

• Rwę kulszową
  • Lumbago