Leczenie bolesnych miesiączek – Tarnowskie Góry

leczenie bolesnych miesiączek - osteopata Tarnowskie Góry

Osteopatia a leczenie zaburzeń menstruacyjnych

Zespół bolesnego miesiączkowania jest dosyć często występującą dolegliwością młodych kobiet w okresie rozrodczym. Według badań naukowych ocenia się, że ponad połowa młodych kobiet cierpi na tego typu dolegliwości. Istnieje wiele czynników mogących brać udział w powstawaniu tego typu problemów.

Osteopatia na bolesne miesiączki

Za jedne z najważniejszych przyczyn mogących powodować bolesne miesiączkowanie są: nadmierna czynność skurczowa macicy, zaburzenia w ukrwieniu macicy, nieprawidłowy metabolizm stanu zapalnego, nieprawidłowości anatomiczne układu rozrodczego, endometrioza, przewlekłe stany zapalne miednicy mniejszej, mięśniaki macicy, polipy endometrialne, stenoza szyjki macicy. Co więcej, za mniej uchwytne problemy, które również mogą powodować tego typu problemy uważane są zaburzenia czynnościowe oraz zaburzenia hormonalne rejonu miednicy mniejszej.

Uważa się, że w idealnych warunkach przebieg cyklu menstruacyjnego powinien odbywać się z uczuciem względnego dyskomfortu, lecz absolutnie nie powinien wywoływać bólu utrudniającego funkcjonowanie, bądź też dolegliwości wyłączających z życia na jakiś czas. Oczywiście w życiu codziennym występuje ogromna ilość zmiennych, czego nie sposób kontrolować.

Warto zacząć diagnostykę od wizyty u ginekologa, który wykluczy ewentualne patologiczne zmiany, bądź też kwestie zagrażające życiu. Musimy pamiętać, aby podejść zdroworozsądkowo do kwestii swojego zdrowia oraz w razie wątpliwości pogłębić diagnostykę.

Jeśli wykluczymy ewentualne poważniejsze zaburzenia rejonów ginekologicznych, możemy rozpocząć pracę w gabinecie osteopatii. Zawsze przy problemach danego konkretnego rejonu, trzeba sprawdzić działanie organizmu jako całości, ponieważ często problem w jednym miejscu ma swoje źródło w innym rejonie ciała.

Jakie czynniki wpływają na ból podczas miesiączki?

Bardzo ciekawą kwestią jest tutaj działanie nerek, a konkretnie wpływ nerki lewej na rejon miednicy mniejszej. Żyła jajnikowa uchodzi do żyły nerkowej lewej, co występuje tylko po jednej ze stron. Jest to istotne z tego względu, gdzie każde zaburzenie pracy nerki lewej - kamica nerkowa, infekcje dróg moczowych itp., mogą mieć realne przełożenie na zaburzenia ukrwienia macicy, a co za tym idzie powodować bolesności miesiączkowania. To tylko jeden przykład zależności pomiędzy problemem - a ich rozwiązaniem u źródła.

Przygotowując się do wizyty u osteopaty, warto zwrócić uwagę na: liczbę dni w których ból uniemożliwia funkcjonowanie, czy ból występuje co miesiąc, czy pojawia się np. co drugi miesiąc, w jakim sposób dolegliwości się objawiają (ból tępy, promieniujący, paraliżujący, ból na przestrzał itp.). Zgłaszając się na wizytę, warto również umówić termin w okresie pomiędzy miesiączkowym.

Jako dla osteopaty, zawsze najważniejsze jest spojrzenie na całość oraz rozluźnienie, udrożnienie, wspomożenie pracy problematycznego rejonu. Dlatego także w trakcie wizyty zwracamy uwagę na codzienne aktywności, wykonywaną pracę, odżywianie, przebyte operacje, porody, kwestie psycho-emocjonalne. Wszystkie te aspekty oraz wiele więcej ma realne przełożenie na problem bolesnych miesiączek.