Osteopatia i fizjoterapia w postępowaniu gabinetowym

Osteopata i fizjoterapeuta Tarnowskie Góry

Na początku warto zaznaczyć, że oba zawody często się przeplatają, lecz głównie rozróżnia je myśl, lub intencja z jaką pewne rzeczy są wykonywane/interpretowane.

Kiedy np. do gabinetu trafia Pacjent, który dzień wcześniej doznał urazu np. stawu skokowego, niezbędne jest podejście całościowe, lecz szczególnie uwzględniające samo miejsce problemu/urazu. Wykonuje się testy diagnostyczne, które mogą wskazać uszkodzoną strukturę i pod tym kątem podjąć najbardziej właściwe leczenie.

Wpływ osteopatii i fizjoterapii na poszczególne układy w organizmie

Za cel stawiam sobie wówczas poprawę funkcjonowania układu nerwowego, krwionośnego i mięśniowo-szkieletowego danego rejonu  Nieco mniej, biorąc pod uwagę codzienne funkcjonowanie Pacjenta, czyli - jego nawyki żywieniowe, wpływ środowiska itp. W tego typu przypadkach, przeważa myślenie fizjoterapeutyczne, które nastawione jest typowo na leczenie miejsca urazu. Oczywiście należy tutaj też uwzględnić, to jak dany rejon funkcjonował do czasu powstania problemu. Po tak konkretnej analizie staramy się poprawić funkcjonowanie obszaru bólowego.

Natomiast, odnosząc się do osteopatii - oferujemy Pacjentowi zdecydowanie szersze możliwości leczenia, dzięki którym możemy m.in. :

• wyciszyć dolegliwości bólowe,
  • znacznie skrócić okres rekonwalescencji w nagłych przypadkach,
  • odnaleźć źródło uporczywego bólu i je skutecznie wyeliminować bez stosowania środków farmakologicznych.

Osteopatia oferuje ogrom możliwości, które pozwala na wyciszenie dolegliwości bólowych, oraz znaczne skrócenie okresu rekonwalescencji w nagłych przypadkach.

Skupienie się na pracy z konkretnym obszarem bólowym

Praca na ukrwieniu danego rejonu, jego korelacjach z otaczającymi strukturami - wszystko to pozwala stworzyć najlepsze środowisko, w którym dany uraz może się goić.

W przypadkach przewlekłych, kiedy np. dany pacjent od kilku lat boryka się z bólem kręgosłupa, wymaga wówczas szerszego spojrzenia, tj. ponad rejon bolesny, tkliwy. Często osteopaci w praktyce skutecznie leczą problemy Pacjentów, bez ingerowania, tak naprawdę w konkretny, problematyczny rejon. Efektywna regeneracja Pacjenta oraz jego powrót do Zdrowia, zależy w dużej mierze od znacznie większej ilości czynników oraz uwzględnienia chorób współtowarzyszących, codziennych stresów, czy samego charakteru pracy.