Fizjoterapia

Fizjoterapia - leczenie bólu i różnych dolegliwości

Czym jest fizjoterapia?

Jest to nauka medyczna wykorzystująca leczenie środkami naturalnymi. Ma na celu rozwijanie, utrzymywanie i przywracanie maksymalnych zdolności ruchowych i funkcjonalnych. Usługi te mogą być świadczone tylko przez wykwalifikowanego fizjoterapeutę po studiach medycznych.

Fizjoterapeuta posiada kompetencje do badania, oceniania, ewaluacji, diagnozy funkcjonalnej, prognozy, programowania postępowania, a także przeprowadzenia powtórnej oceny pacjenta na potrzeby prowadzonego procesu terapeutycznego.

Fizjoterapia jako dyscyplina zajmuje się likwidacją skutków lub łagodzeniem procesów chorobowych i ich następstw, zapobieganiem powstawaniu nowych oraz przywracaniem sprawności człowieka w ciągu całego jego życia. Ze względu na swój charakter, związany z metodycznie prowadzonym procesem rozwijania, utrzymywania i przywracania maksymalnych zdolności ruchowych i funkcjonalnych człowieka, czerpie także z nauk o kulturze fizycznej, nauk behawioralnych i społecznych (psychologicznych, pedagogicznych i socjologicznych). Fizjoterapeuci leczą dysfunkcje układu nerwowo-mięśniowego, mięśniowo-szkieletowego, sercowo-naczyniowego i oddechowego.

Najczęściej leczonymi schorzeniami i problemami są:

• Bóle Kręgosłupa
  • Bóle stawów
  • Uszkodzenie łąkotek
  • Bóle barku, łokcia i nadgarstka
  • Uszkodzenie ścięgien, więzadeł
  • Zespół cieśni nadgarstka