Przewianie szyi – czy osteopatia może tu pomóc?

Jak leczyć przewianie szyi i głowy? Osteopatia i leczenie

Nagły ból uniemożliwiający obrócenie głowy?

Sezon na grypę i przeziębienia mamy otwarty, a co za tym idzie ubieramy się nie do końca zgodnie z pogodą, która zmienia się kilka razy w ciągu dnia. Brak osłony na szyję lub głowę, do tego nagłe zmiany temperatury oraz mroźne wiatry - mogą wywołać objaw “przewiania szyi”, czyli podrażnienie układu nerwowego, co owocuje stanem zapalnym, który może uniemożliwiać wykonanie pełnych ruchów głową.

Przewianie głowy - co to takiego?

Podobny problem dotyczy “przewiania głowy”. Ponownie mamy stan organizmu, w którym w wyniku nagłej zmiany temperatury, zostaje podrażniony rejon tym razem czaszki. Może się to objawiać pod postacią bólu głowy, promieniujące od potylicy aż do oczu, bóle za gałkami ocznymi, tępe pulsujące bóle.

Wyżej wymienione sytuacje u osoby, która jest zdrowa bez dodatkowych obciążeń w postaci chorób, zazwyczaj ma miejsce bardzo rzadko. Organizm osłabiony, jest bardziej podatny na bodziec w postaci zmiany temperatury. Dlatego osoby wrażliwe, chorujące powinny tym bardziej zwracać uwagę na ochronę delikatnych rejonów szyi oraz głowy.

Przewiane plecy - zapalenie korzonków?

Objawy takie jak “przewiane plecy”, postrzał, również mogą mieć miejsce. Jest to najczęściej tzw. zapalenie korzonków - czyli podrażnienie kręgosłupa poprzez drażnienie elementów rdzenia kręgowego. Podobnie jak w pozostałych przypadkach, sam objaw zapalny, jest tylko metaforycznym przelaniem czary goryczy, czyli dołożenia do już istniejących problemów zdrowotnych kolejnego, przez który następuje nagłe pogorszenie stanu zdrowia. Najczęściej objawiają się poprzez uporczywy, nieznośny ból, sztywność, promieniowanie, pogorszenie przy wykonywaniu jakiegokolwiek ruchu.

Objawy leczone w gabinecie zazwyczaj ustępują w przeciągu kilku-kilkunastu dni, co więcej często łączą się z problemami Pacjenta, które doskwierały od dłuższego czasu. Jako kompleksowa terapia, nasze działanie zahacza wtedy o wszystkie problematyczne rejony, mogące mieć wpływa na stan przewiania.

Zapoznaj się z naszym zakresem leczenia

Osteopatia w praktyce