Praca siedząca a kręgosłup

Ból pleców i praca siedząca

Czy praca siedząca ma wpływa na stan mojego kręgosłupa?

Zapewne wielu ludzi zadaje sobie tego typu pytanie, kiedy pojawia się ból kręgosłupa. Nie jest to jedyna przyczyna. Niestety w obecnych czasach tego typu zjawisko występuje bardzo często.

Ból kręgosłupa, drętwienia rąk - to najczęstsze problemy występujące u Pacjentów, którzy wykonują przewlekle prace w pozycji siedzącej. Długotrwałe siedzenie, jest sytuacją nie fizjologiczną/nieprawidłową dla naszego kręgosłupa. Z biegiem czasu wywołuje problem z obiegiem krwi rejonu kręgosłupa oraz w rejonie całego układu krwionośnego organizmu.

Tego typu zmiany skutkują powstawaniem stanu zapalnego najbardziej przeciążonych rejonów, czyli w przypadku Pacjentów siedzących - rejonów szyi, rejonu międzyłopatkowego oraz dołu pleców. Stan zapalny zawsze jest obecny, kiedy odczuwamy ból.

Czy jest jedno rozwiązanie problemu bólu pleców w pracy?

Niestety nie, jest to problem niesłychanie złożony. Można próbować korygować pozycję siedzenie, wprowadzać np. co pół godziny krótki spacer, odciążać organizm prowadząc zdrowy styl życia i odżywiania, udać się do osteopaty/fizjoterapeuty.

Coraz większą popularność zdobywają także stoły do pracy w pozycji stojącej, która jest o wiele lepsza niż pozycja siedząca. Dodatkowo sprzyja to dodatkowemu ruchowi kręgosłupa, co jest niezbędne jeśli myślimy o prawidłowym działaniu układu szkieletowego.

Lecz wszystkie te elementy są tylko pół środkami, które na dłuższą metę nie zawsze dadzą całościową eliminację dolegliwości, jeśli dalej będzie istnieć główny czynnik wywołujący ból - czyli długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej. W tej sytuacji problemy okresowo mogą niestety nawracać, co jest związane z fizjologią działania organizmu - czyli prawidłowym obiegiem i wymianą krwi w rejonie kręgosłupa.

Jak walczyć z bólem kręgosłupa?

Receptą na tego typu dolegliwości - jest jak największa ilość ruchu. Zwykły spacer, pływanie, joga - systematycznie wdrażane są w stanie wnieść niesamowicie wiele dla naszego organizmu.

Sprawdź więcej!

Osteopata Tarnowskie Góry