Ból w klatce piersiowej od kręgosłupa – przyczyny i objawy

Ból w klatce piersiowej - przyczyny i objawy

Bóle w klatce piersiowej - z czego wynika?

Co jakiś czas, mam okazję pracować z Pacjentami, zgłaszającymi się do gabinetu z problemami bólowymi rejonu klatki piersiowej. Przeszywający, kłujący ból okolicy mostka lub rejonu międzyłopatkowego, może świadczyć o sytuacji, w której trzeba niezwłocznie interweniować, a która bardzo często jest niemożliwa do wyleczenia inaczej niż podczas pracy z organizmem.

Podczas wywiadu zwykle okazuje się, że np. w dzieciństwie, lub kilka tygodni przed wystąpieniem objawów, Pacjenci doznali urazu, np.:

• upadek na plecy,
  • problemy z wzięciem wdechu,
  • silne uderzenie w rejon mostka,
  • wypadek samochodowy.

Z czasem, powstały uraz zaczyna być coraz bardziej uciążliwy i nasilający się.

Co może powodować ból w klatce piersiowej?

Co ciekawe, nie tylko urazy mogą powodować opisane objawy. Przewlekły stres, choroby kardiologiczne, a nawet dysfunkcje układu pokarmowego np. refluks - wywołują bardzo podobne symptomy. Dysfunkcje np. wątrobowe, jelitowe, również mogą objawiać się bólami w klatce piersiowej. Chociaż częściej sprawiają wrażenie bólu między łopatkami i rejonu dolnego mostka. Poprzez swoje unerwienie, podrażniają z biegiem czasu rejon kręgosłupa piersiowego, co owocuje właśnie wrażeniem bólu kręgosłupa i klatki piersiowej.

O czym mało się mówi i jest to temat nieco wstydliwy, wrażenie ucisku/bólu w klatce piersiowej może świadczyć o dolegliwościach na tle nerwicowym. Przepracowanie, wypalenie zawodowe, toksyczne środowisko, traumy - które każdy z Nas gromadzi na przestrzeni lat - również mogą objawiać się jako problemy kręgosłupa piersiowego lub bólu zamostkowego. Jednak często niestety nasza praca, jest tylko jednym z kilku rzeczy, które trzeba wdrożyć na drodze ku Zdrowiu. Praca zarówno z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy są kluczowe.

Czy da się wyleczyć taką dolegliwość?

Najczęściej jest to kwestia wielu czynników, ale z doświadczenia gabinetowego wynika, że tego typu zaburzenia leczą się bardzo dobrze i nie powracają. Czasem niestety potrzebna jest zmiana codziennych nawyków lub stylu życia, które mogą być kluczowe dla zdrowia Pacjenta. Osteopatia ma szerokie zastosowanie w bólach klatki piersiowej, poprzez pracę zarówno na splotach nerwowych, układzie pokarmowym, systemie krwionośnym jak i również pracy z emocjami. Po wizycie Pacjenci dzielą się swoimi odczuciami, którymi najczęściej są: wrażenie głębszego wdechu, odczucie większego luzu w klatce piersiowej, głęboki sen w kolejnych dniach po terapii.

Osteopata wyleczy Twój ból!

Zobacz cennik