Ból palców u rąk

Ból palców rąk - drętwienie

Bóle lub drętwienia palców u rąk?

Drętwienia nocne, po dłuższej pracy, czyli bóle towarzyszące tym zjawiskom, to istotny problem w obecnych czasach. Najczęściej tego typu problemy pojawiają się u Pacjentów, którzy pracują w pozycji siedzącej, np. pracownicy księgowości, szwalni, urzędów, czy zakładów kosmetycznych. Praca wymagająca sporej ilości używania rąk, jak np. fryzjerzy, elektrycy lub nawet i pracownicy fizyczni również zgłaszają się do nas z takimi symptomami.

Skąd biorą się drętwienia?

Na początku problemy pojawiają się po dłuższym okresie pracy, np. po całym dniu spędzonym w wymuszonej jednostajnej pozycji. Z biegiem czasu, tego typu przypadłość zaczyna pojawiać się w czasie snu. Nieraz Pacjenci zgłaszają, że dolegliwości potrafią obudzić ich w nocy. Problem może wystąpić również rano, gdzie wówczas mamy problem z wykonaniem najprostszych czynności, typu złapanie kubka lub długopisu.

Co ciekawe, problemy płucne, astma także mogą być przyczyną problemów z drętwieniem lub bólami. Poprzez drażnienie konkretnych nerwów, które mają wiele funkcji oraz odpowiadają za unerwienie np. płuc oraz rąk - problem niby z pozoru zupełnie inny, ale może również wywoływać dolegliwości bólowe kończyn górnych.

Bardzo często do gabinetu trafiają Pacjenci chorujący, np. na cukrzycę, podwyższony cholesterol lub inne problemy metaboliczne. Tego typu zjawiska poprzez wpływanie na różne wielozadaniowe systemy organizmu, jako kolejne mogą być przyczyną drętwienia rąk i wybudzania w nocy.

Spotkałeś się z hasłem "zespół kanału cieśni nadgarstka"? To właśnie z tym problemem trafiają również do naszego gabinetu Pacjenci. W wyniku pracy gabinetowej problem ten ulega znacznej poprawie. Objawy zostaje zniwelowane, przez co chorujący unika zabiegu chirurgicznego.

Czy można coś z tym zrobić?

Z doświadczenia wynika, że współpraca terapeuty oraz Pacjenta i wdrażanie systematycznie zaleceń, daje poprawę na stałe oraz dolegliwości nie nawracają przez bardzo długi czas lub na stałe.

Poprzez pracę nad organizmem jako całością, dokładne zbadania Pacjenta oraz trafnej diagnozie, można z powodzeniem leczyć zjawisko drętwienia i bólu kończyn. Niestety często konieczna jest jednak zmiana nawyków żywieniowych lub wdrożenie innych korekt w codziennej rutynie. Bez tego typu zmian, efekt może wracać np. co kilka tygodni.

Zobacz pozostałe wpisy blogowe

Kliknij tutaj